27 юни, 2008

Антипатриотизъм

Скоро си говорех с един приятел, който определи себе си като “патриот”. Днешните новини ме карат да си мисля колко е изтъркана тази дума и колко малко основания имаме да се чувстваме патриоти. В рамките на един-единствен ден се оказа, че 11 от 11 щангиста, които трябваше да представят България на олимпийските игри, са хванати с допинг. При това става дума за препарат, който не се произвежда в света от години. Това се случи малко след като други двама български спортисти бяха отстранени от Олимпиадата, единият заради употреба на анаболи, другият – на кокаин, и след трагикомичния провал на ЦСКА. Часове по-късно се оказа, че Европейският съюз с право е спрял средствата по нови две земеделски програми. За пореден път лъсна тъжната истина – в България се краде и лъже в мащаби, които определят националния й облик.

Миналата година бях възмутен, когато в немски експрес сред десетки пътници, само малка група от българи, сред които бях аз, бе разпитана откъде и закъде пътува, с каква цел и за колко време. Багажите ни бяха щателно претърсени, бе проведен кратък, но съдържателен разпит без каквато и да е видима причина. Извинявам се на немските служители на реда за въпроса ми: “Какъв е проблемът?” Проблемът е очевиден. Логично е хората идващи от страна, в която се лъже и краде на всички нива, да търпят подобно отношение. За какъв ли патриотизъм може да иде реч след всичко това…? Точно днес мен лично ме е срам!

Няма коментари: