05 ноември, 2008

Притесненията на Станишев

В реч пред медиите тази вечер министър-председателят Сергей Станишев говори за самоцелно надуващия се балон, наричан "етнически проблем в България". В последните месеци това е любима тема на медиите. Лично аз не разбирам защо - реално напрежение между различните етноси у нас няма, като изключим спорадични прови на разните незначителни националистически или псевдонационалистичеки организацийки, каквито има в почти всяка държава по света. Реален мотив за тази дискусия в такива размери не съществува. Следователно това е тематика, изкуствено подклаждана по някакви причини.



Според Сергей Станишев и хора от партиите, които са на власт в момента, всичко е атака лично към тях, заговор, който цели свалянето им от властта (все едно няма да я напуснат след демократични избори догодина), злите ходове на злата опозиция. "Аз ли съм толкова откъснат от действителността?!" пита Станишев, без да разбира, че малко преди това си е отговорил сам. Според него атаките срещу ДПС са атаки срещу турците в България изобщо.

Това е поредният му инфантилен политически извод. Само човек, съсредоточен върху проблемите на провежданата от него политика, би могъл да пропусне очевидното. Атаките срещу ДПС не са плод на нечии усилия да провокира етническо напрежение в страната. Лично аз съм върл противник на ръководството на тази партия и цялостната й концепция, завоалирана под уж смесеното й етнически ръководство. Това не ме прави туркомразец. Аз имам приятели от всякакъв етнос, с различни вероизповедания. Моето несъгласие с политическото поведение на лидерите на ДПС начело с Ахмед Доган не е настроение срещу хората, които движението представлява. Все едно личното ми нехаресване към Сергей Станишев да е нехаресване на всички украинци. Крайно време е да се направи разликата.

ДПС отдавна не е "гарант на етническия мир", а точно обратното - основна възможна причина хората да се насторят срещу турците изобщо заради отвратителното политическо поведение на тази партия. Дали Станишев, който напоследък развява измисления етнически проблем по повод и без повод, наистина не осъзнава това, или политическите му цели са по-важни от всичко останало?

Няма коментари: