20 септември, 2008

Гигантизъм (или "О, топло, къде си"?)

Увод. Събота. Почивен ден. Ден за отмора и забавления, ден, след който не следва цяла една дълга работна седмица. Ден за спокойствие. Но не би. Два гиганта се намесиха в живота ми тази събота, за да го разнообразят – да не би нещо да ми доскучее.

Гигант 1. ЧЕЗ. Около 14 часа токът спира. При опит да разбера какво се с случило, нервна представителка на компанията ме информира, че съм първият, който се е обадил, така че авария не ще да има. Намеква, че може би не съм си платил тока. Платил съм го. Иска да провери. Нямам бележка под ръка, с която да й продиктувам абонатния номер и да ДОКАЖА това, така че госпожата ми казва, че не може да ми помогне. Проверявам как е при съседите – ток няма. След известно време от компанията явно осъзнават, че съм си платил сметката, и причината е другаде. В опитите си да решат проблема, от ЧЕЗ изпращат екип. Резултатът – дискотека по обяд. Електричеството започва да се появява и изчезва на равни интервали от по няколко секунди. Следва нова схема – 10 секунди има, 10 минути няма. Започвам да залагам колко уреда ще изгорят в блока. Чакам резултатите.

Гигант 2. Топлофикация. В същото време ме чака нова изненада, дебнеща ме в тъмната баня. Няма и топла вода. Ама никак. От чешмата тече лед. Звъня в топлофикация. Никой не вдига. Намирам някак телефон на аварийна служба. Вдигат. Нямат информация за авария. Топла вода за мен също нямат. Поне не ме питаха дали съм си платил парното. Остава плахата надежда, че това не е следствие от безумната политика на дружеството да спира водата тук и там, защото някои не си били платил сметките. Тази политика ме доведе до смях на глас преди няколко дни, когато чух за нея по новините. Сега ми се плаче. Идеята, че като не можеш да си събереш дълговете и да накажеш тези, които са те окрали и проблемът се решава като накажеш онези, които са били коректни, е по-абсурдна дори от телефонистка на ЧЕЗ. Все едно някой съсед на шефа на топлофикация да извърши убийство, но понеже няма как да го хванат, да вкарат в затвора директора на дружеството. Все пак някой трябва да бъде наказан. Интересна логика, за която искрено се надявам, че ще доведе до вълна от съдебни дела. Не виждам по какви съображения един човек трябва да понесе последствията от безотговорността на друг.

Епилог. Пиша тези редове на лаптопа си. Батерията му зачезва. Не знам кога и дали ще се появя отново. Очаквам всеки момент да спрат и студената вода. Мобилният телефон също ще умре по някое време, но няма къде да го заредя. Знам, че за някои не е задължително, но лично аз предпочитам по възможност да се изкъпя веднъж-дваж, преди да се появя в обществото. Дано имам шанса. Искам да благодаря на БТК, че още не са ми спрели телефона. Засега. Пожелайте ми успех.

P.S. В момента има нова схема за тока. Половин секунда има, 15 минути няма. Надявам се инсталацията да издържи. Амин!

Няма коментари: